Divendres 25 de gener, a les 19 h, el museu acull la presentació de la memòria i una xerrada sobre la primera edició del projecte Voluntariat Boscos Mediterranis que ha tingut lloc aquesta tardor al bosc de Poblet, a càrrec dels seus organitzadors, el Paratge Natural d’Interès Nacional (PNIN) i el GEPEC-Ecologistes de Catalunya.

Comptarem amb la participació d’alguns dels 94 voluntaris que han participat en aquesta primera edició que ha constat de 14 jornades.

Coneixerem les actuacions que han millorat la xarxa de senders, com l’itinerari de les Cents Fonts i el Camí de l’Argentada, la restauració de marges de pedra seca a l’àrea de lleure de la casa forestal de Castellfollit o la neteja de la pista fortestal de la Pena.

EL PROJECTE

Voluntariat Boscos Mediterranis és un projecte que neix de l’aliança entre el PNIN de Poblet i el GEPEC-Ecologistes de Catalunya, destinat a engegar una campanya pilot de voluntariat forestal en tot l’àmbit del paratge.

El projecte pretén aproximar el bosc de Poblet als ciutadans, participant en la gestió d’un bosc mediterrani d’alt interès ecològic, donant a conèixer les seves particularitats, la història i la gestió passada, actual i futura, en un moment clau per entendre les repercussions del canvi climàtic i els seus efectes en els boscos.

Entre les actuacions destacades: el manteniment de la xarxa de senders i fonts, la millora de les infraestructures gestionades pel PNIN i les activitats per conèixer el medi.

El projecte, que s’ha dut a terme aquesta passada tardor, amb accions d’un a tres dies de durada, preveu tenir continuïtat l’any 2019.

25 de gener

A les 19 h