Jugar amb foc

Visita dinamitzada a l'exposició temporal

Visita guiada

Coneixements científics i art es donen la mà per ajudar-nos a prendre consciència de com ha de ser la nostra convivència amb aquest element fascinant. Juguem amb foc?

El foc és un element que ens fascina i ens fa badar. Des de l’antigor ha estat present en multitud de festes i rituals. Però, especialment en els darrers temps en el context de l’actual emergència climàtica, la notícia d’un incendi ens trasbalsa, ens alerta i ens recorda, més que mai, la seva força destructora.

La visita a aquesta exposició ens permet apropar-nos de forma didàctica a aquest element natural tan necessari com perillós, conèixer els tipus d’incendis forestals, el saber fer dels bombers així com plantejar la nostra responsabilitat i les bones pràctiques que podem realitzar en el marc d’estratègies de prevenció.

Històries, emocions i refl exions ens duran a plantejar-nos quina és la nostra responsabilitat en aquest futur immediat. I acabarem jugant amb foc, expressant tot allò que haurem viscut amb la creació d’una obra artística col·lectiva.

N

Sensibilitzar sobre la problemàtica dels incendis forestals

N

Comprendre les causes dels incendis i les seves conseqüències

N

Entendre el foc com una pertorbació natural i habitual en les regions mediterrànies

N

Promoure l’oportunitat que pot suposar el desenvolupament d’una economia rural sostenible en la generació d’un paisatge resilient als grans incendis forestals

N

Prendre consciència de com podem ser part del problema o de la solució

N

Adquirir valors de ciutadania ambiental activa

N

Utiltizar l’art com a forma de coneixement i expressió

1,5 hores

Tarifa

3,90 € per alumne

Nivell

Educació Infantil, Cicle Inicial, Mijtà i Superior d’Educació Primària, Educació Secundària, Batxillerat, Cicles Formatius, Educació Especial

Disponibilitat

Fins al 30 de juny de 2021

Grups

Segons la normativa vigent

Més informació i reserves

educacio@museuvidarural.cat
www.museuvidarural.cat

EDS

Competències referents a l’educació pel desenvolupament sostenible

• Competència de pensament sistèmic
  • Competència d’anticipació
  • Competència normativa
  • Competència estratègica
  • Competència de col·laboració
  • Competència de pensament crític
  • Competència d’autoconsciència
  • Competència integrada de resolució de problemes
ODS

Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tothom
  • Promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l’ocupació plena i productiva i el treball digne per a tothom
  • Aconseguir que les ciutats i els assentaments humans siguin inclusius, segurs, resilients i sostenibles
  • Garantir modalitats de consum i producció sostenibles
  • Adoptar mesures urgents per a combatre el canvi climàtic i els efectes d’aquest
  • Protegir, restaurar i promoure l’ús sostenible dels ecosistemes terrestres, gestionar els boscos de manera sostenible, combatre la desertització, aturar i revertir la degradació del sòl i aturar la pèrdua de la biodiversitat

Prereserveu l'activitat o sol·liciteu més informació i ens posarem en contacte amb vosaltres.