El cicle de debats Visions 5.1, organitzat per l’associació La Conca 5.1 amb la col·laboració del Museu de la Vida Rural, arriba a la seva sisena edició i, per celebrar-ho, s’ha envoltat de personalitats de renom del món del vi, del territori i del desenvolupament local. Seguint el format d’anys anteriors, es duran a terme fins a tres debats amb l’objectiu de reflexionar sobre el món rural, l’energia, el canvi climàtic i l’enoturisme.

TRES EIXOS PER A TRES DEBATS

L’estrena del cicle Visions 5.1 serà dissabte 11 de maig a les 18 h al Museu de la Vida Rural. Sota el títol de Ruralitats, María Sanchez, Pili Sanmartín, Mireia Font, Gemma Flores Pons, Pebbels Gimenez, Jordi París, Gemma Carbó i Montserrat Serra debatran sobre la realitat dels territoris rurals i les estratègies per dinamitzar i valoritzar tot el que neix d’aquests entorns.

El museu també acollirà el segon debat d’aquest cicle, que es durà a terme divendres 31 de maig a les 19 h. Assumpta Farran, Ferran Civit, Anna Perez Català, Carme Sala, Maria Crehuet i Josep Espluga seran els ponents d’Energies. Una jornada que versarà sobre les alternatives energètiques, el medi ambient i el canvi climàtic.

Una hora abans de l’inici de les dues sessions que es celebraran al Museu de la Vida Rural, s’ha programat una visita guiada per a tots els assisents a l’exposició temporal “Plàstic”

Enoturismes tanca la sisena edició de Visions 5.1 i se celebrarà divendres 21 de juny a les 19 h a la Sala de les Corts Catalanes del Centre Cultural Anselm Turmeda de Montblanc. Lluís Tolosa, Eva Vicens, David Jobé, Judith Cortina, Míriam Clotet, Isabel Veà, Ester García i Marta Domènech seran els encarregats d’explicar de quina manera podem atraure visitants i generar economia local a les zones productores de vi i gastronomia.

LA CONCA 5.1

Associació especialitzada en l’anàlisi, la reflexió, el debat i la difusió dels sectors del vi, el vermut, l’enoturisme, el territori, el paisatge, el turisme, la gastronomia, l’agricultura, el desenvolupament local i la societat a través de diverses accions i activitats i la participació de múltiples persones d’arreu de Catalunya i del món.

Cicle de debats

Dissabte 11 de maig, 18 h Divendres 31 de maig, 19 h Divendres 21 de juny, 19 h

11 i 31 de maig Museu de la Vida Rural 21 de juny Centre Cultural Anselm Turmeda (Montblanc)

Gratuït