El 22 d’octubre de 2019, el cabal del riu Francolí superava els 1.200 m3/s quan, habitualment, no arriba a 1 m3/s. Una forta llevantada provocava una gran acumulació d’aigua a les muntanyes de Prades i, a la vegada, una crescuda important del Francolí que causaria la pèrdua de vides humanes i importants destrosses materials al seu pas.

En el marc dels actes benèfics que la iniciativa ciutadana Riuada Solidària va dur a terme un mes després dels aiguats, el Museu de la Vida Rural va organitzar conjuntament amb el col·lectiu una taula rodona per analitzar les causes i les conseqüències de la riuada que va comptar amb l’expertesa de Tomàs Molina, físic i cap de meteorologia de TV3, Assumpta Farran, física de l’atmosfera i membre del patronat de la Fundación Energías Renovables, Jordi Castellví, sotsinspector del cos de Bombers de la Generalitat. Taula moderada per la periodista de TV3, Mireia Segú.

Taula rodona

Museu de la Vida Rural – Fundació Carulla