Novena edició del RUSC Festival de Poesia de l’Espluga de Francolí.

Torna la poesia al Museu de la Vida Rural. Poemes per a grans i petits, música i vers, dansa contemporània i música electrònica… faran que la poesia es filtri per tots els racons, com un perfum sanador, després d’un any en què s’ha demostrat que la cultura és més necessària que mai i la millor de les vacunes possibles per a la nostra ànima.

Diverses activitats giraran entorn del recital, l’acte principal del RUSC que cada any realitzem el dijous de Festa Major als nostres jardins, des del 16 de juliol i fins al 5 d’agost.

Per al recital, el dijous 29 de juliol, com ja és habitual, comptarem amb poetes d’arreu del territori català que, amb els seus versos reguen aquest vespre d’estiu en què la paraula i la música ho impregnen tot.

El recital del RUSC també es podrà seguir en streaming des del canal de YouTube del Museu.

Durant els actes, es disposarà de zona de menjar i beguda.

Tots els actes es faran seguint els protocols de seguretat del Museu de la Vida Rural en relació a la COVID-19. És per això que, tot i ser d’accés gratuït, caldrà obtenir una entrada per complir amb els límits d’aforament.

Festival de poesia

El recital

Dijous 29 de juliol, 20 h

Jardí del museu

Entrada lliure

En línia o al 977 870 576

POETES DEL RECITAL 2021

Ramon Boixeda (Sant Julià de Vilatorta, 1981)

És poeta, diguem-ne, i, actualment, laboralment parlant, professor de llengua castellana i literatura a secundària. Ara per ara resideix a Sevilla i ha publicat alguns llibres de poesia d’entre els quals es podria destacar, a dia d’avui, Les beceroles successives (obra guanyadora del Premi Ausiàs March de Gandia 2019). De tota manera, a la solapa de dit llibre hi té escrit que «dels seus poemes, a cada moment li interessen els que està escrivint […] i els vells, com més vells, millor». Quedi dit.

Glòria Coll Domingo (Riudoms, 1988)

És música i poeta. Ha estudiat violoncel als conservatoris de Barcelona, Utrecht i Amsterdam, i ha fet cursos de Filologia Catalana a la URV i d’Estudis Literaris a la UB. Com a poeta, es dona a conèixer amb el llibre Oda als objectes (Galerada, 2013), que va ser guardonat amb el Premi Amadeu Oller. L’any 2015 li concedeixen el Premi Miquel Martí i Pol de la UAB per Territori inhabitable (Edicions de la UAB, 2015) i el 2017 publica Retorn (Godall, 2017).

Alba Vinyes Lasso (Barcelona, 1987)

És editora de professió i filòloga de formació. El 2017 va publicar la traducció del relat La marca a la paret, de Virginia Woolf, a Edicions Poncianes. El 2018 va recollir els seus versos per primera vegada al fotopoemari El monstre de la gana, amb imatges de Gabriele Sisti (Edicions Calamita). En recita els poemes amb el grup Versaleta, que forma amb la poeta Maica Rafecas i la cantautora Marina Ràfols. Viu a Albinyana.

Núria Martínez-Vernis (Barcelona, 1976)

És poeta. El seu primer llibre de poemes, L’acròbata tampoc no en sortirà il·lès (2000), va rebre el Premi Amadeu Oller i el Premi literari Memorial Anna Dodas. Amb el segon llibre, Quantes mentides fan una sola veritat (2003), va guanyar el Premi Josep M. Lopez-Picó. Ha participat en nombrosos festivals i recitals poètics, i ha contribuït a revistes literàries i fanzines. Actualment forma part del grup Nicomedes Mendes de recitació i improvisació poètica.

Jaume Coll Mariné (Muntanyola, 1989)

Ha publicat els llibres de poemes Quanta aigua clara als ulls de la veïna (Edicions de 1984, 2014) i Un arbre molt alt (Edicions 62, 2018; premi Ausiàs March de poesia de Gandia i premi Josep Maria Llompart – Cavall Verd de l’AELC). Ha publicat la traducció de Memorial, d’Alice Oswald (EUMO-Cafè Central, 2020; premi Jordi Domènech de traducció de poesia). És membre del consell de redacció de la revista Reduccions, editor de La Lectora i baixista i contrabaixista del grup Obeses.

Anna Andreu

L’actuació musical d’Anna Andreu tancarà la novena edició del recital. Després de diversos discos co-liderant el projecte Cálido Home, Anna Andreu debuta en solitari amb el disc ‘Els Mals Costums’ (Hidden Track Rècords 2020). S’acompanya de Marina Arrufat a la bateria, arrodonint un projecte replet de la calidesa i la màgia habitual que desprenen totes dues artistes. En Anna Andreu trobem pinzellades d’una Maria de la Mar Bonet del segle XXI, però també una manera de contar històries més pròxima a la de Joan Miquel Oliver. No obstant això, segons expressa l’Anna, la seva major influència són les cançons que escoltava quan era nena o els records que queden per sempre.

LES ALTRES ACTIVITATS DEL FESTIVAL