Places exhaurides

Visita comentada a la part que es troba al Museu de la Vida Rural de l’exposició «El meu tatuatge és la terra», de Josep Guinovart, a càrrec de Maria Guinovart, comissària de l’exposició i filla de Josep Guinovart.

A través de l’obra de Guinovart coneixem una memòria rural transformada en art que ens parla dels vincles entre la humanitat i la terra. Un recorregut on es transmeten els valors de la sostenibilitat i que reivindica un món rural que desapareix, potser, irreversiblement. L’exposició fa dialogar estris del mateix museu amb peces pròpies de l’artista que parlen del món rural i que es relacionen amb les seves vivències personals.

L’exposició recrea l’univers que Guinovart va descobrir en arribar a Agramunt, fugint de la guerra. Forques, falçs, trills, ous o blat són elements que formen el llenguatge pictòric d’aquest artista que, lluny de representar la realitat, la presenta amb tots els seus volums i textures, convertint així un modest drap collit de terra en una meravellosa obra d’art.

«El meu tatuatge és la terra» és una producció del Museu de la Vida Rural de la Fundació Carulla en aliança amb l’Espai Guinovart d’Agramunt, la Fassina Balanyà i el Monestir de Poblet.

El desenvolupament de l’activitat es realitzarà atenent als protocols de seguretat i prevenció adoptats per l’organització davant la COVID-19. L’aforament és limitat.

La inscripció a la visita la podeu fer en línia des d’aquest enllaç o trucant al telèfon 977 87 05 76.

Visita comentada

31 de juliol, 12 h