Cuinar no és obeir unes instruccions, ni sotmetre’ns a una llista d’ingredients, ni planificar minuciosament la compra del supermercat. Ben al contrari, cuinar és tot allò que passa als marges d’una recepta: és improvisar, arriscar, decidir. Cuinar és, en definitiva, atrevir-nos a ser lliures. Contra l’extinció d’aquest atreviment, contra el síndrome del no-tinc-temps i la barbàrie d’una societat que menja però no cuina, aquest llibre ens urgeix a recuperar el sentit de l’acte més primigeni de la vida: alimentar-nos.

Entusiasta, inconformista i hilarant, Maria Nicolau ens obre les portes a una cuina rica, sostenible, apassionada i, sobretot, coherent. Una cuina explicada a través de la història i la ciència, la natura i la tecnologia, els episodis col·lectius i la vivència íntima. Per què l’olla és l’invent primordial de la civilització? Què ho fa que els pastissos s’inflin al forn? Com és que només comprem salmó i lluç, tenint el Mediterrani ple d’altres varietats de peix? En aquest llibre, molt més que receptes, trobareu una cuina que respon a la necessitat de subsistir, però també al goig de compartir i que ens recorda que nosaltres som els últims responsables de la manera com vivim.

«Cuina! O barbàrie», editat per Ara Llibres, es presentarà el dimecres 6 d’abril a les 17.30 h. La presentació anirà a càrrec de l’autora del llibre, Maria Nicolau, i de la periodista Eva Pomares.

L’acte forma part del programa d’activitats paral·leles a l’exposició «Generació [Re]».

Per participar a l’acte cal fer reserva prèvia en línia o trucant al 977 87 05 76. Les places són limitades.

Autora

Maria Nicolau (La Garriga, 1982) és cuinera d’ofici i per vocació. Durant més de vint anys ha treballat en nombrosos restaurants a Catalunya, Espanya i França. Actualment viu a Vilanova de Sau, Osona, on condueix el restaurant de cuina catalana El Ferrer de Tall. La podeu sentir al Matí de Catalunya Ràdio i la podeu trobar fent soroll a les xarxes i en diferents programes de televisió. Sobretot, la Maria és una entusiasta: perquè li apassiona el que fa i perquè no troba distinció entre allò que és i allò a què es dedica.

És autora de l’article Oikos nomos, publicat a l’E-Museu del Museu de la Vida Rural.

Presentació de llibre

6 d’abril de 2022, 17.30 h

Entrada lliure
j

En línia o al 977 870 576

Butlletí de notícies

Subscriu-t'hi i rebràs informació sobre tot el què fem!