Dissabte 26 de gener, a les 18 h, el museu acull la presentació del llibre El Porró. De Poblet a Nova York, de Josep Maria Rovira i Valls, editat per Cossetània Edicions. Una obra que va guanyar l’accèssit a la II Beca Maria Font de Carulla per incentivar la recerca etnològica i cultural 2016, convocada pel Museu de la Vida Rural i la Fundació Carulla. Presentarà l’acte Joan Rendé i Masdéu.

EL LLIBRE

Des dels seus orígens a Poblet, al segle XIV, fins a les grans col·leccions internacionals de vidre, com la del Corning Museum of Glass de Nova York, el porró ha estat la inspiració de poetes i literats, i d’artistes com Picasso, Miró i Matisse, a causa de la seva bellesa i excepcionalitat. Però és en plena època barroca (segle XVII) quan neix el porró, nodrit de formes elegants i seductores i dissenyat per beure vi a galet. Carlí i liberal, eròtic i educat, sumptuós i popular, amant del vi jove i bangejat pel sommelier, aquesta és la divertida història de l’atuell català més universal.

L’AUTOR

Josep Maria Rovira i Valls (Cabra del Camp, 1958), entusiasta del vidre i la ceràmica popular, d’uns anys ençà s’ha dedicat a l’estudi del porró. La seva professió de publicitari l’ha dut a col·laborar en publicacions de diversos àmbits. És coautor de llibre com La cuina dels encants (2007), Monestirs reials a la Catalunya Nova (2008) i Enric Adserà Riba. 50 anys de trajectòria artística (2012).

És autor de la monografia Fra Jaume Gener, el gran il·lusionista de Santes Creus, i la seva relació amb Pere Daguí i Joan Bonllavi, publicada per l’Arxiu Bibliogràfic de Santes Creus (2018). És el director de la revista Cultura i Paisatge de la Ruta del Cister, on ha publicat nombrosos articles des de l’any 2015 fins avui en dia.

Presentació de llibre

26 de gener