El Museu de la Vida Rural acull, el dimecres 22 de juliol a les 19 h, la presentació del catàleg «La pagesia i el paisatge ens alimenten. Catàleg de la pagesia i artesania alimentària de la Conca de Barberà» produït pel Consell Comarcal de Conca de Barberà i la cooperativa L’Aresta.

L’acte es farà atenent als protocols de seguretat i prevenció adoptats per l’organització davant la COVID-19. Per aquest motiu, l’aforament és limitat i és necessari realitzar inscripció prèvia en línia des d’aquest enllaç o trucant al telèfon 977 87 05 76.

22 de juliol, 19 h

Entrada lliure

j

En línia o al 977 870 576
Catàleg de la pagesia i artesania alimentària de la Conca de Barberà

La Conca de Barberà gaudeix d’un patrimoni gastronòmic extraordinari, es produeixen i elaboren una gran diversitat d’aliments de qualitat, i s’organitzen un amplíssim ventall de fires, rutes i esdeveniments entorn d’aquests productes. Aquest catàleg té com a principal objectiu el fet de posar en valor aquests productes i sobretot visibilitzar les persones que els produeixen i elaboren: la pagesia i l’artesania agroalimentària. Són ells i elles els que transformen el nostre paisatge en sabors, olors i nutrients que ens alimenten dia a dia.

Al llarg del confinament causat pel Covid 19, la pagesia i l’artesania alimentària han estat treballant de valent per donar resposta i abastir la població a través dels circuits curts de comercialització. S’ha posat de relleu, un cop més, que la pagesia és un actor imprescindible per la nostra societat i que assumeix la tasca d’alimentar-nos amb productes locals i de qualitat.

També mantenen vius els oficis lligats a la terra i la cultura agrària, i custodien el paisatge, els sabers tradicionals i el patrimoni agroalimentari que ens ha estat donat per les generacions anteriors. Generacions que han gestionat i modelat la comarca i representen una forma de viure i de fer estretament vinculada al territori.

L’objectiu d’aquest catàleg és promoure el producte local i reforçar un model productiu de proximitat, sostenible i respectuós amb l’entorn, per afavorir els circuits curts i la venda directa que conformen xarxes de suport mutu, tan necessàries per enfrontar els reptes actuals i futurs.

Butlletí de notícies

Subscriu-t'hi i rebràs informació sobre tot el què fem!