Plàstic
Genial o pervers, tu com ho veus?Activitat
Reflexionem sobre un material que ha transformat les nostres vides.
Què és el plàstic? De quins tipus n’hi ha? Quin ús en fem? A través de l’observació, la interacció i el diàleg coneixerem què és aquest material fascinant i com s’ha fet omnipresent i imprescindible en les nostres vides.
Una selecció d’objectes del museu contraposats als seus homòlegs de plàstic ens ajudaran a reflexionar sobre el valor dels objectes i com després del seu ús, sovint massa efímer, els passem a considerar residu. De la mà de diversos artistes, ens deixarem interpel·lar sobre la nostra relació amb el plàstic ajudant a reflexionar-hi des de molt diverses perspectives.
Amb el poder de l’art per estimular les nostres emocions i reptes en format de joc, cercarem nous significats i noves associacions creatives amb aquest material gairebé perfecte i durador, que, per això mateix, s’ha convertit en una de les principals amenaces del planeta.
Conèixer les característiques, propietats i història del plàstic
Debatre sobre un dels principals reptes de la humanitat
Adonar-se com els problemes que generem són complexos i cal respondre-hi d’una manera també complexa i holística
Conèixer què és l’economia circular i com es pot aplicar en aquest cas
Reflexionar a través d’obres artístiques sobre la nostra relació amb els objectes i especialment amb els de plàstic
Fomentar l’esperit crític i el treball cooperatiu
Apoderar-se i esdevenir part activa de la solució del problema
Durada
2 hores
Tarifa
3,90 € per alumne
Nivell
Cicle Mitjà i Superior d’Educació Primària, Educació Secundària, Batxillerat, Cicles Formatius, Educació Especial
Disponibilitat
Durant tot el curs escolar
Grups
Grup-classe
Més informació i reserves
educacio@museuvidarural.cat
977 87 05 76
EDS
Competències referents a l’educació pel desenvolupament sostenible
- Competència de pensament sistèmic
- Competència d’anticipació
- Competència estratègica
- Competència de col·laboració
- Competència de pensament crític
- Competència d’autoconsciència
- Competència integrada de resolució de problemes
ODS
Objectius de Desenvolupament Sostenible
– Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tothom.
– Promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l’ocupació plena i productiva i el treball digne per a tothom.
– Garantir modalitats de consum i producció sostenibles.
– Adoptar mesures urgents per combatre el canvi climàtic i els seus
efectes.
– Conservar i utilitzar de forma sostenible els oceans, mars i recursos marins pel desenvolupament sostenible.
– Protegir, restaurar i promoure l’ús sostenible dels ecosistemes terrestres, gestionar els boscos de manera sostenible, combatre la desertització, aturar i revertir la degradació del sòl i aturar la pèrdua de la biodiversitat.