Jugar amb foc

Aprenguem a conviure amb el foc

Coneixements científics i art es donen la mà per ajudar-nos a prendre consciència de com ha de ser la nostra convivència amb aquest element fascinant. Juguem amb foc?

El foc és un element que ens fascina i ens fa badar. Des de l’antigor ha estat present en multitud de festes i rituals. Però, especialment en els darrers temps i en el context de l’actual emergència climàtica, la notícia d’un incendi ens trasbalsa, ens alerta i ens recorda, més que mai, la seva força destructora.

L’activitat ens permet apropar-nos de forma didàctica al foc com element natural tan necessari com perillós. De la mà dels objectes i obres d’art que configuraven l’exposició temporal produïda per l’MVR i per la Fundació Pau Costa, farem un recorregut per aquesta ambivalència. Amb el foc aliat els humans hem posseït el poder per transformar la matèria: la ceràmica, el vidre, el ferro forjat i la cuina en són bons testimonis. Quan el foc es desferma, els incendis poden ser devastadors.

Coneixerem com han evolucionat en les darreres dècades fins a esdevenir els anomenats focs de sisena generació o del canvi climàtic. Què hi poden fer els bombers? Es poden controlar els incendis? Quina és la funció ecològica dels incendis? Hi ha focs bons? Aquestes són algunes de les preguntes que ens farem.

Històries, emocions i reflexions ens duran a plantejar-nos quina és la nostra responsabilitat en aquest futur immediat. I acabarem jugant amb foc, expressant tot allò que haurem viscut amb la creació d’una obra artística col·lectiva.

N

Sensibilitzar sobre la problemàtica dels incendis forestals

N

Comprendre les causes dels incendis i les seves conseqüències

N

Entendre el foc com una pertorbació natural i habitual en les regions mediterrànies

N

Promoure l’oportunitat que pot suposar el desenvolupament d’una economia rural sostenible en la generació d’un paisatge resilient als grans incendis forestals

N

Prendre consciència de com podem ser part del problema o de la solució

N

Adquirir valors de ciutadania ambiental activa

N

Utilitzar l’art com a forma de coneixement i expressió

Durada

2 hores

Tarifa

3,90 € per alumne

Nivell

Cicle Mitjà i Superior d’Educació Primària, Educació Secundària, Batxillerat, Cicles Formatius, Educació Especial

Disponibilitat

Durant tot el curs escolar

Grups

Grup-classe

Més informació i reserves

educacio@museuvidarural.cat
977 87 05 76

EDS

Competències referents a l’educació pel desenvolupament sostenible

  • Competència de pensament sistèmic
  • Competència d’anticipació
  • Competència normativa
  • Competència estratègica
  • Competència de col·laboració
  • Competència de pensament crític
  • Competència d’autoconsciència
  • Competència integrada de resolució de problemes
ODS

Objectius de Desenvolupament Sostenible

– Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tothom.
Promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l’ocupació plena i productiva i el treball digne per a tothom.
– Aconseguir que les ciutats i els assentaments humans siguin inclusius, segurs, resilients i sostenibles.
– Garantir modalitats de consum i producció sostenibles.
– Adoptar mesures urgents per a combatre el canvi climàtic i els efectes d’aquest.
– Protegir, restaurar i promoure l’ús sostenible dels ecosistemes terrestres, gestionar els boscos de manera sostenible, combatre la desertització, aturar i revertir la degradació del sòl i aturar la pèrdua de la biodiversitat.

    Prereserveu l'activitat o sol·liciteu més informació i ens posarem en contacte amb vosaltres.

    AVÍS LEGAL: En compliment d’allò previst a la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre de Protecció de Dades de Caràcter Personal, i en el Real Decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel que s’aprova el Reglament de desenvolupament de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal, la Fundació Carulla (d’ara endavant FC), amb domicili a la Via Augusta, 252-260, 08017 de Barcelona, i de la qual forma part el MUSEU DE LA VIDA RURAL, Carretera de Montblanc, 35, 43440 de l’Espluga de Francolí, és l’entitat responsable del tractament de les dades de caràcter personal que ens faciliteu per tal de gestionar la vostra participació a les activitats del museu. En enviar-nos aquestes dades, accepteu aquesta política de privacitat. Podreu exercir els vostres drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició tot adreçant-vos al correu electrònic: info@museuvidarural.cat


    Vull rebre el butlletí de notícies del Museu de la Vida Rural

    • Activitat en general
    • Temes educatius
    • Temes de conservació i patrimoni
    • Temes de sostenibilitat i món rural

    Us recomanem combinar aquesta activitat amb:

    MeFiTu

    Activitat de la Fundació Pau Costa

    + INFORMACIÓ

    Altres recursos

    Audiovisuals de l’exposició Jugar amb foc

    + INFORMACIÓ

    Butlletí de notícies

    Subscriu-t'hi i rebràs informació sobre tot el què fem!

    T'hi has inscrit correctament!