Sabeu que a l’edat mitjana Europa va començar a patir una ‘petita edat de gel’? Quina relació té la Gran Depressió del segle XX als EUA amb la sequera? Si teniu curiositat i voleu saber com han afectat els canvis climàtics i la meteorologia en diferents moments històrics, us esperem el dissabte 1 de desembre a la Jornada SÀPIENS que tindrà lloc al Museu de la Vida Rural.

A través de tres conferències repassarem la importància que ha tingut la meteorologia en moments concrets de la història.

PROGRAMA:

A les 10 h – Clima, epidèmies i caresties: l’impacte del canvi climàtic a l’edat mitjana, a càrrec de Maria Soler i Delfi Nieto.

D’11 a 12 h – La variabilitat climàtica dels darrers segles a Catalunya. Dels mètodes de reconstrucció als episodis extrems i els seus impactes, a càrrec de Mariano Barriendos.

De 12 a 12.30 h – Pausa.

De 12.30 a 13.30 h – Clima i repercussions socials. El cas de Dust Bowl durant la Gran Depressió, a càrrec de l’Àlex Rebollo.

L’entrada a la jornada és gratuïta, l’aforament és limitat i no cal fer reserva prèvia.

Per a tots els públics

01/12/2018