El Museu de la Vida Rural serà el principal escenari de la cinquena edició del festival “El vi fa sang” i congrega, a més de múltiples presentacions i xerrades, els actes d’obertura i clausura del certamen i les entregues dels premis que s’atorguen des de l’organització.

La inauguració d’El vi fa sang serà divendres 5 a les 18 h al Museu de la Vida Rural. El mateix dia l’equipament acollirà la presentació de diverses novetats de novel·la criminal a càrrec dels seus autors i una taula rodona sobre policia i baixos fons.

El dissabte 6 d’abril és la jornada en que es congreguen més activitats. Així, a partir de les 10.30 h hi haurà un col·loqui al voltant del vi i la literatura i a les 11.15 h una taula rodona sobre la novel·la criminal com a gènere en evolució. Al llarg del matí també hi haurà la presentació de diverses novetats editorials i a partir de les 13 h s’entregaran els premis als concursos de relats (juvenil i adult) i al de microrelats.

La tarda de dissabte serà un dels moments més destacats del festival, amb l’entrega del Premi Nacional El vi fa sang a Ferran Torrent, el Premi Internacional El vi fa sang a Jean Claude Izzo (in memoriam) i el Premi Honorífic a Jordi Canals. Els lliuraments d’aquests premis, juntament amb la taula rodona “Crims urbans o de fora ciutat” i les presentacions de novetats editorials, tindran lloc al museu.

El museu finançarà amb una beca una residència artística al centre històric de l’Espluga de Francolí

A més de ser seu de múltiples activitats del festival, enguany el museu ha apostat per la creació d’una beca perquè els tallers de creació artística que hi han al centre de l’Espluga de Francolí esdevinguin una residència artística. La voluntat és que els creadors que hi participin es centrin fonamentalment en projectes de teatre negre i criminal.

Festival de literatura

5, 6 i 7 d'abril