Més enllà de la moda, el que queda demostrat és que es tracta d’un bon logo, ja que 40 anys més tard se segueix utilitzant. El pintor i dissenyador Ante Kvessitch (Zagreb, 1930 – Villalgordo del Júcar, 1997) va fer bona feina el 1979, quan va rebre l’encàrrec per dissenyar la imatge corporativa de la Caja Rural de Albacete i que més tard passaria a definir desenes de caixes rurals arreu d’Espanya. L’objectiu era reflectir el món rural i l’agricultura en un logotip i la solució de Kvessitch —feta a mà, sense ordinadors ni tauletes gràfiques— va ser dibuixar tres espigues de blat grogues sobre un fons verd i amb el nom de l’empresa. El blat, en groc, com a símbol del camp, en verd, bona combinació.
No en va, el blat defineix l’agricultura perquè conjuntament amb altres, com la civada, van ser les primeres plantes domesticades en el neolític. Sense el blat i altres cereals la nostra espècie seria ben diferent. Ens hauríem perdut el pa, importantíssim en la nostra cultura i aliment pel qual s’han originat protestes i revoltes. A banda, els cereals són d’aquelles plantes estimades en l’entorn rural, perquè d’elles s’aprofita tot. Dels grans en surt la farina i la garantia d’una nova collita. De la palla, infinitat d’usos, des del farratge per al bestiar fins a material constructiu d’arquitectura sostenible, sense oblidar la seva tasca com a attrezzo en fires i mercats medievals.