Des de principis de segle XX, l’escena de l’esposa amb el corró a la mà com una arma és un dels arquetips de l’humor slapstick, que es basa a fer comèdia a través d’escenes violentes i exagerades. Tom i Jerry, amb en Tom rebent trompades a tort i a dret, però sense morir mai o la majoria de les pel·lícules de Chaplin, en són bons exemples.
Una visió de la violència domèstica que ha convertit al corró pastisser en mans d’una dona en una icona pop, gràcies sobretot al gènere del còmic o les tires còmiques dels diaris i als dibuixos animats com els citats més amunt. Això és perquè s’emmarca en la cultura patriarcal i masclista en què es creen aquests arquetips on l’humor passa per capgirar els rols i que sigui la dona l’agressiva i no l’home. Igualment, el corró no deixa de ser un estri de cuina i en conseqüència —dins la mentalitat masclista al·ludida— reservat a les dones, alhora que és una eina contundent, però no tan punitiva o violenta com un ganivet perquè es tracta, al cap i a la fi, de fer “humor”, no sang i fetge. I per últim, si el corró pot esdevenir una icona és perquè hi era, és a dir, cada llar en tenia. Avui, a banda que els preceptes de l’humor han canviat, el gag de la dona amb el corró a la mà ens resulta menys versemblant, perquè a moltes cases no n’hi ha. Des que els etruscos van inventar-lo al voltant del segle IX abans de Crist, a gairebé totes les llars hi ha hagut un corró, fos un simple cilindre de fusta o el patentat a mitjans del segle XIX amb dos mànecs als extrems, que facilitava la tasca d’aprimar i estirar la massa, com el número 547 de la col·lecció del Museu de la Vida Rural. I ha estat present per poder elaborar productes bàsicament derivats de la farina com pasta, galetes, coques o pa.