S’apropa una nova edició del Dia Internacional dels Museus i al Museu de la Vida Rural el celebrarem el pròxim dissabte 20 de maig.

Portes obertes des de les 10.30 fins a les 24 h, activitats infantils, espectacles, visites dinamitzades a l’exposició TROS DE DONA i un munt d’activitats més per gaudir d’un dels dies més màgics de l’any.

El Museu de la Vida Rural se suma així a una nova edició del DIM, que enguany posa l’accent en la sostenibilitat i el benestar, dos reptes i marcs d’acció sobre els quals es fonamenta l’activitat de l’MVR.

L’entrada al Museu i als actes serà gratuïta, però alguns d’ells requereixen d’inscripció prèvia.

T’hi esperem!

On?

Museu de la Vida Rural
p

Tarifa d'accés

Tots els actes són gratuïts

Dissabte
20 de maig de 2023

Portes obertes

De 10.30 a 24 h

Vine al Museu de la Vida Rural i visita’l de forma lliure i gratuïta. La ludoteca infantil o el joc de pistes són alguns dels recursos pensats per als més petits.

No et perdis la nova exposició temporal TROS DE DONA i gaudeix d’una bona estona a la Guingueta del Museu, l’espai de restauració del Museu que permet que les converses continuïn després de participar en qualsevol de les activitat del DIM 2023.

Per a adults i infants majors de 10 anys

Visita dinamitzada a l’exposició TROS DE DONA

11.30 h

Amb l’acompanyament d’una educadora, aquesta visita dinamitzada ideada per a adults i infants canviarà la nostra manera de mirar el món que ens envolta, les persones que ens cuiden i cuidem, i, en definitiva, posarà la vida, el cos i les cures al centre. Seguint la metàfora del niu el refugi, la casa on créixer, l’activitat ens portarà a conèixer la nova exposició del Museu.

Per a infants de 0 a 6 anys

Espectacle La lluna la pruna, de la Companyia Mercè Framis Teatre d’ombres

11.30 h

La Lluna la pruna és un espectacle d’ombres xineses acolorides molt visual que il·lustra amb imatges, música i petites dramatitzacions; històries senzilles, cançons, poemes i embarbussaments que els més petits coneixen bé. Un llegat tradicional per a compartir i gaudir en família.

A càrrec de Mercè Framis, amb més de 30 anys de dedicació al teatre d’ombres i qui actualment dona vida al Mic, el popular personatge de l’SX3.

Visita dinamitzada al jardí etnobotànic amb Els Corremarges

12 h

Una passejada guiada a través de la història de les plantes al jardí etnobotànic del Museu de la Vida Rural, en plena explosió primaveral.

Per a infants majors de 3 anys

Taller Teatre d’ombres, amb la Companyia Mercè Framis Teatre d’ombres

12.15 h

En aquest taller descobriràs com es fan les ombres xineses i aprendràs a fer una silueta perquè puguis explicar els teus contes. En aquesta ocasió, farem una lluna per cantar plegats la cançó de La Lluna la pruna, però si ho prefereixes també podràs inventar la teva silueta.

Amb inscripció prèvia.

Per a adults i infants. Passi de migdia

PlantAcció, amb l’artista Núria Costa

De 13 a 14 h

Quina relació hi ha entre les paraules i les llavors? Et convidem a descobrir-ho amb el taller dinamitzat per l’artista Núria Costa on sembrarem llavors i paraules per reflexionar sobre els vincles que les persones mantenim amb els paisatges i de quina manera podem imaginar i promoure noves maneres de cuidar l’entorn natural que ens envolta.

De 13 a 14 h o de 18.30 a 19.30 h, vine a participar de la PlantAcció a l’hort del museu i fes germinar la teva paraula: tenir cura de l’entorn és a les mans de tots.

Vermut musical amb concert de Frankie Boronat

13.15 h

Després de sis anys al capdavant de Plombiers, el reusenc Frankie Boronat inicia el seu particular Període d’Expansió, el seu nou projecte musical amb cançons amb un component autobiogràfic i pinzellades costumistes. L’encarregat de produir les cançons del nou projecte de Frankie Boronat és Pau Solé, artísticament conegut com a Lito, a l’OPI Studio.

Per a infants de 5 a 9 anys

Contes desexplicats, amb la companyia Vivim del cuentu

17.30 h

Descobreix els personatges i relats clàssics capgirats com un mitjó. Una caputxeta forçuda, una rateta lectora o una princesa rebel us entretindran i acompanyaran en aquesta sessió de contes a càrrec de la companyia Vivim del Cuentu.

Per a tothom

Berenar de pa amb xocolata

18.15 h

Per a infants de 5 a 10 anys

Taller L’aigua en joc

18.30 h

Vivim un greu problema de sequera. L’aigua és un bé tant preuat com escàs. Et convidem a un concert d’aigua per descobrir, mitjançant la història d’un somni, els poders i el valor de l’aigua.

Recorrerem les sales del museu buscant diferents elements del món rural relacionats amb l’aigua per tal de veure quin ús en feien els nostres besavis en el passat i alhora veure quin ús en fem ara nosaltres.

Amb inscripció prèvia.

Per a adults i infants. Passi de tarda

PlantAcció, amb l’artista Núria Costa

De 18.30 a 19.30 h

Per a adults i infants majors de 10 anys

Visita dinamitzada a l’exposició TROS DE DONA

19.30 h

Visita musicada a l’exposició TROS DE DONA

21 h

Endinsant-nos a l’exposició TROS DE DONA amb l’arpa i la veu d’Anna Amigó, reivindicarem la figura de la dona a través de la cançó tradicional. Acompanyarà el recorregut la comissària de la mostra, Anna M. Andevert, la qual unirà el fil entre allò que escoltarem, veurem i viurem.

Concert del grup Un Conjunt, de l’Espluga de Francolí

21.40 h Anul·lat

Amb un directe potent, festiu, engrescador i d’una alta qualitat musical, el grup espluguí Un conjunt versiona temes d’artistes internacionals com Bruno Mars, Amy Winehouse, Fito & Fitipaldis, Nena Daconte, Dua Lipa, Avicii, Tina Turner, entre d’altres, i sense perdre les arrels de grups de casa nostra i que han estat referents com Sopa de Cabra o Oques Grasses.

Un concert perquè no paris de ballar, saltar i passar-t’ho d’allò més bé!

Visita musicada a l’exposició TROS DE DONA

23 h

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Subscriu-t'hi i rebràs informació sobre tot el què fem!

T'hi has inscrit correctament!