Del Neolític a la re-evolució de l'agricultura

AgriCultura

Aprenentatge valuosos per repensar un futur sostenible per a la vida al planeta.

Com va ser el pas dels humans recol·lectors i caçadors a pagesos i ramaders? Com vivien les primeres comunitats pageses? Una reflexió per als grups que vulguin emmarcar la descoberta de l’agricultura del passat, l’actualitat i el futur a partir del treball de la prehistòria i que complementa la visita a la Cova de la Font Major de l’Espluga de Francolí.

N

Conèixer els orígens de l’agricultura

N

Valorar l’enorme revolució que va suposar l’agricultura per als humans

N

Conèixer els orígens dels productes bàsics: pa, vi i oli com a base de la dieta mediterrània

Valorar la dieta mediterrània

N

Aprendre a respectar les plantes i éssers vius de l’hort

N

Generar consciència sobre els reptes de futur vinculats a l’alimentació sostenible

N

Fomentar l’esperit crític i el treball cooperatiu

2 hores

Tarifa

3,90 € per alumne

Nivell

Educació Primària, Educació Secundària i Educació Especial

Disponibilitat

A partir de març de 2020

Grups

Grup classe / màxim 30 participants

Més informació i reserves

educacio@museuvidarural.cat 977 87 05 76 www.museuvidarural.cat
EDS

Competències referents a l’educació pel desenvolupament sostenible

• Competència de pensament sistèmic
  • Competència d’anticipació
  • Competència estratègica
  • Competència de col·laboració
  • Competència de pensament crític
  • Competència d’autoconsciència
  • Competència integrada de resolució de problemes

ODS

Objectius de Desenvolupament Sostenible

• Posar fi a la fam, aconseguir la seguretat alimentària i la millora de la nutrició i promoure l’agricultura sostenible
  • Garantir una vida sana i promoure el benestar per a tothom a totes les edats
  • Aconseguir la igualtat entre els gèneres i empoderar totes les dones i nenes
  • Promoure el creixement econòmic sostingut, inclusiu i sostenible, l’ocupació plena i productiva i el treball digne per a tothom
  • Protegir, restaurar i promoure l’ús sostenible dels ecosistemes terrestres, gestionar sosteniblement els boscos, lluitar contra desertificació, aturar i invertir la degradació de les terres i aturar la pèrdua de la biodiversitat

Prereserveu l'activitat o sol·liciteu més informació i ens posarem en contacte amb vosaltres.

Sisuplau, seleccioni si vol ser contactat pel Museu de la Vida Rural