El Congrés d’Educació Pública aterra a les comarques de la província de Tarragona i el Museu de la Vida Rural n’acull un dels debats territorials.

Serà el proper dimecres, 29 de gener, amb la voluntat de debatre i compartir inquietuds sobre innovació, transformació i emancipació en relació a l’educació pública que es fa a Catalunya.

Què és el Congrés d’Educació Pública?

Aquesta iniciativa sorgeix en una primera trobada entre escoles i persones relacionades amb l’educació, el món universitari i entitats diverses, per definir una iniciativa col·lectiva que comportés una acció per parlar d’educació. El resultat: convocar un Congrés d’Educació Pública a Catalunya.

Amb aquesta voluntat, un conjunt d’escoles es van constituir com a grup promotor i actuen sota el paraigua de la Federació de MRP de Catalunya. Volen que el Congrés articuli un marc de coordinació, reflexió i intercanvi entre tots els centres educatius públics de Catalunya per fer-se present socialment i definir propostes alternatives als reptes de transformació educativa que tenim. Volen afavorir una xarxa horitzontal on el centres educatius públics siguin motor de millora del nostre sistema educatiu.

La característica clau del Congrés és que l’organització recau en els propis centres educatius públics (educació infantil, educació primària, educació secundària, educació d’adults, educació especial…), que són els que organitzen els debats i elaboren les conclusions. Volen que el Congrés sigui la veu d’escoles i instituts a través de les seves comunitats educatives (professorat, famílies i alumnat).

Debat territorial

Dimecres 29 de gener de 2020