T’agradaria fer un hort a casa però no saps per on començar?

El curs de temporada d’aquest mes de març donarà eines per aprendre a dissenyar, planificar i gestionar un hort, ara que arriba la primavera. El curs anirà a càrrec de l’horticultora Anna Garcia Campoy, de la cooperativa agroecològica l’Aresta, i es farà el dissabte 11 de març de 2023.

La formació tindrà una durada de 6 hores i l’horari serà de 10 a 14 h i de 16 a 18 h.

En aquest curs s’explicaran algunes de les tècniques bàsiques de maneig en horticultura ecològica i com fer una bona planificació de l’espai. S’introduiran els conceptes d’associació i rotació de plantes, biodiversitat i salut de l’hort. S’aprofundirà en les associacions favorables i desfavorables a l’hort i les rotacions de plantes segons les famílies, exigències nutritives, part que s’aprofita de la planta i forma de les arrels.

El curs combinarà diverses sessions amb explicacions teòriques amb la pràctica a l’hort del Museu.

Els continguts bàsics de les sessions són els següents:

• Disseny de l’hort.
  • Associacions i rotacions.
  • Remeis casolans i plagues.

Per participar al curs no es necessita cap coneixement previ.

Aquest curs forma part del programa de formació Back to basics del Museu de la Vida Rural per a aquest 2023, en què cada mes s’oferirà un nou curs, excepte al juliol i a l’agost.

INSCRIPCIONS

El curs té un preu de 60 € per persona. Per realitzar la inscripció cal realitzar el pagament del curs per avançat, que es pot fer en línia o presencialment al Museu.

Per a qualsevol dubte podeu contactar amb el Museu a través del 977 870 576 o del correu info@museuvidarural.cat

Les places són limitades.

Anna Garcia Campoy

Anna Garcia Campoy és treballadora de l’àrea d’educació de L’Aresta Cooperativa Agroecològica des del 2020. Treballa com a educadora ambiental i horticultora. Llicenciada en Publicitat i Relacions públiques per la UAB. Apassionada per tot el vinculat amb la cura de la terra. Des de fa més de 10 anys gestiona el seu hort per a autoconsum. El 2017 va iniciar la seva formació en permacultura i agricultura regenerativa que ha seguit ampliant a través de formacions relacionades amb la diagnosis del sòl, biofertilitzants, poda natural, salut i medicina tradicional. Al llarg d’aquests últims anys, ha impartit tallers educatius i formatius realitzats a diferents entitats i centres educatius de Barcelona i el Camp de Tarragona relacionats amb l’agroecologia, l’horticultura, la sobirania alimentària, l’educació ambiental i el consum responsable. També es dedica a l’assessorament, la gestió tècnica, el manteniment i la dinamització de diferents espais hortícoles com el jardí-hort etnobotànic del Museu de la Vida Rural.

u

Activitat

Curs de formació bàsica destinat a adults

Quan?

Dissabte 11 de març de 2023
De 10 a 14 i de 16 a 18 h

On?

Museu de la Vida Rural

p

Preu inscripció

j

Inscripcions

En línia o presencialment

Amb el suport de:

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Subscriu-t'hi i rebràs informació sobre tot el què fem!

T'hi has inscrit correctament!