El fotoperiodista musical Jordi Vidal Sabata i la música Núria Graham van oferir una conferència-concert al voltant de la figura de Woody Guthrie, el músic folk nord-americà més important de la primera meitat del segle XX.

Cantautor prolífic, les lletres i la música de Woody Guthrie sorgeixen directament de la Gran Depressió i dels kilòmetres que va fer a peu, en furgoneta o com a polissó dels trens, com tots els refugiats que fugien del Dust Bowl, maldant per una vida digna.

El “confert” s’emmarcava dins el pla d’activitats de l’exposició “The Dust Bowl. Quan la natura es rebel·la” que ens aproxima al problema actual dels refugiats climàtics a través del cas històric del Dust Bowl, una catàstrofe humanitària i ecològica que tingué lloc als Estats Units durant els anys 30 del segle passat, que obligà centenars de milers de persones a abandonar les seves llars per culpa dels mals usos agrícoles.

Conferència i concert

Museu de la Vida Rural – Fundació Carulla