Arqueologies del paisatge
Visita dinamitzada a l'exposicióVisita
«Arqueologies del paisatge» és un projecte comissariat per la gestora cultural Judith Barnés i desplegat al Museu de la Vida Rural a partir del treball d’Inula [MCarmen G. Mahedero], una creadora que, des de la pràctica artística i la mediació, estudia, observa i analitza fenòmens paisatgístics, naturals i antròpics que posen de manifest les relacions que s’estableixen entre el món vegetal i la societat.
En aquest cas, visitarem una instal·lació que estarà en transformació permanent, per mitjà de tres activacions que s’aniran desplegant al llarg dels mesos en què es podrà visitar l’exposició.
Els quatre eixos de l’exposició («Paisatge viscut», «Paisatge transitat», «Paisatge resilient» i «Paisatge emergent») ens permetran reflexionar sobre com es configura i transforma un paisatge i la relació que hi establim.
Aprendre a mirar el paisatge.
Introduir la idea de paisatge com un ens viu i sistema dinàmic.
Aproximar-nos al concepte de paisatge amb l’exemple de la Conca de Barberà.
Identificar els canvis viscuts en el nostre entorn els últims anys, i descobrir els factors que els motiven.
Reflexionar sobre les nostres accions i reaccions en l’entorn i el paisatge, prenent consciència dels nostres vincles i responsabilitats amb el futur.
Descobrir els processos de la creació artística contemporània.
Apropar-nos a l’art contemporani amb llibertat i de forma activa.
Fusionar i promoure el coneixement tradicional, la creació artística i la participació col·lectiva.
Treballar des del present, coneixent el passat i amb perspectiva de futur.
Durada
1,5 hores
Tarifa
3,90 € per alumne
Nivell
Educació Primària, Educació Secundària, Batxillerat, Cicles Formatius, Educació Especial
Disponibilitat
D’octubre a desembre de 2021
Grups
Grup-classe. Segons la normativa sanitària vigent
Més informació i reserves
educacio@museuvidarural.cat
977 87 05 76
EDS
Competències referents a l’educació pel desenvolupament sostenible
- Competència de pensament sistèmic
- Competència preventiva
- Competència estratègica
- Competència de col·laboració
- Competència de pensament crític
- Competència d’autoconsciència
- Competència integrada de resolució de problemes
ODS
Objectius de Desenvolupament Sostenible
– Garantir una educació inclusiva, equitativa i de qualitat i promoure oportunitats d’aprenentatge durant tota la vida per a tothom.
– Aconseguir que les ciutats i els assentaments humans siguin inclusius, segurs, resilients i sostenibles.
– Garantir modalitats de consum i producció sostenibles.
– Adoptar mesures urgents per a combatre el canvi climàtic i els efectes d’aquest.
– Protegir, restaurar i promoure l’ús sostenible dels ecosistemes terrestres, gestionar els boscos de manera sostenible, combatre la desertització, aturar i revertir la degradació del sòl i aturar la pèrdua de la biodiversitat.